10 روش ساده برای ضخیم شدن ابرو ها
نوشته شده توسط : رکسانا

رسیدگی به ابرو های خود را در این مطلب از سیاره زیبابی یاد بگیرید. تا با چند روش ساده و قطعی رشد آن ها را چند برابر کنید و ابرو های ضخیمی داشته باشید. 

1. روغن کرچک برای ضخیم کردن ابرو


این یک روش قدیمی و یکی از موثرترین راه حل های ضخیم شدن ابروها است. از آنجا که با پروتئین ، اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها غنی شده است ، به تغذیه فولیکول های مو کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که هر روز روغن کرچک را روی ریشه های ابرو خود بمالید ، باعث رشد مو می شود و همچنین تضمین می کند که هر رشته مو ضخیم و قوی است. متد:
با نوک انگشتان چند قطره روغن کرچک را در ابرو خود ماساژ دهید. آن را به مدت 30 دقیقه نگه دارید ، با یک پاک کننده آرایش پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید:
اگر به آن حساسیت دارید روغن کرچک خالص ممکن است باعث تحریک ، کهیر و بثورات پوستی شود. قبل از استفاده از تست پچ اطمینان حاصل کنید. روغن کرچک سیاه برای رشد مو به طور طبیعی عالی است.

 

2. روغن نارگیل برای پر پشت کردن ابرو ها

 

روغن نارگیل به عنوان نرم کننده و همچنین مرطوب کننده عمل می کند و برای بهبود گردش خون بسیار عالی است. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل با پروتئین های طبیعی موجود در مو برای محافظت از آن در برابر شکستن کار می کنند اسید لوریک موجود در آن به عنوان یک ماده ضد میکروبی عمل می کند و از عفونت فولیکول های مو جلوگیری می کند. پروتئین های مختلف و همچنین مواد مغذی مانند ویتامین E و آهن موجود در روغن نارگیل باعث تقویت ابروهای سالم و ضخیم می شوند. شما می توانید هر روز روغن نارگیل را روی ابروها بمالید ، اما استفاده از آن حتی چند بار در هفته می تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد.

روش:
یک سواب پنبه را درون روغن فرو کنید و روی ابروهای خود بمالید. آن را یک شبه نگه دارید. صبح با یک شستشوی صورت بشویید.

3. روغن زیتون
روغن زیتون حاوی ویتامین های A و E است که به رشد مو کمک می کند. ویتامین E هر رشته مو را تغذیه می کند در حالی که ویتامین A تولید سبوم ، روغن طبیعی بدن ما را تحریک می کند ، که به رشد مو کمک می کند. برای دیدن نتایج در طی چند هفته می توان حداقل یک بار در روز انجام داد.

روش:
یک قطره روغن زیتون را روی نوک انگشت خود بریزید و آن را روی ابروها ماساژ دهید. چند ساعت آن را نگه دارید و آن را با شستشوی صورت و آب بشویید.

 

4- آب پیاز

 


آب پیاز حاوی گوگرد ، سلنیوم ، مواد معدنی ، ویتامین های گروه B و ویتامین های C است که برای رشد مو بسیار مفید است. این به رشد سریعتر و متراکم تر موهای ابرو کمک می کند. گوگرد تولید بافتهای کلاژن مورد نیاز برای رشد مناسب ابرو را بهبود می بخشد. همچنین باعث تقویت فولیکول های مو می شود. از آنجا که پیاز بوی تند دارد ، بهتر است از آب لیمو استفاده کنید تا همه آثار بو را از بین ببرید. آب پیاز را هر روز متناوب به ابروها بمالید.

روش:
پیاز را خرد کنید ، قطعات را در مخلوط کن بریزید و خمیری درست کنید. این را صاف کنید تا آب آن را بگیرید. با استفاده از نوک Q ، آب را روی ابروهای خود بمالید. یک ساعت آن را نگه دارید. با یک توپ نخی خیس شده در آب لیمو رقیق شده را پاک کنید.

 

5- زرده تخم مرغ

 


موهای ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده و تخم مرغ منبع عالی پروتئین است. کراتین ماده اصلی اکثر مکمل های رشد مو است. زرده تخم مرغ همچنین منبع غنی از بیوتین است که به رشد شما کمک می کند. اگر دو بار در هفته از این روش درمانی استفاده کنید ، سرعت رشد سریع تری خواهید داشت.

روش:
زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. زرده را بزنید تا قوام آن صاف شود. با استفاده از نوک Q یا برس ، روی ابروهای خود بزنید. آن را به مدت 20 دقیقه نگه دارید و با آب گرم بشویید.

 

6. دانه شنبلیله

 


شنبلیله همچنین به عنوان دانه های methi به زبان هندی شناخته شده است ، شنبلیله معروف است که باعث می شود موها سالم و براق شوند. این دانه ها در بازسازی فولیکول های مو کمک می کنند و باعث رشد تازه مو می شوند. آنها حاوی اسید نیکوتین و همچنین پروتئین هایی هستند که رشد مو را تحریک می کنند. لسیتین موجود در آنها باعث براق شدن موهای شما می شود و همچنین به موهای شما اجازه می دهد رنگ طبیعی خود را حفظ کند. شنبلیله در درمان مشکلات مربوط به پوست سر حساس عمل می کند. این بسته باید دو بار در هفته برای نتایج مؤثر استفاده شود.

روش:
بذر شنبلیله را در شب خیس کنید. درون یک خمیر ریز خرد کنید و روی ابروهای خود بمالید. آن را به مدت 30-45 دقیقه نگه دارید و با آب گرم بشویید.

 

7. ژله نفتی

 


ژله نفتی شرایط شما را حفظ کرده و رطوبت خود را حفظ می کند. ترکیب بنزینی مانع از رطوبت می شود و به همین دلیل پوست را مرطوب نگه می دارد. این مسیری طولانی برای کمک به مرورگرهای شما طولانی تر و کامل تر می کند. این کار را هر شب تکرار کنید تا به ابروهای ضخیم مورد نظر برسید.

روش:
ژله نفتی را روی ابروها بمالید و یک شبه آن را بگذارید. بیش از حد استفاده نکنید زیرا ممکن است بالش شما را لکه دار کند. صبح را با آب ولرم بشویید.

 

8. آلوئه ورا

 


آلوئه ورا حاوی ترکیبی به نام آلوئینین است که باعث تقویت رشد مو می شود. این ماده آرایشی شیمیایی شبیه به کراتین دارد ، از این رو مو را با مواد مغذی خود مجدداً جوان می کند و به آن خاصیت ارتجاعی بیشتری می بخشد و از شکستن آن جلوگیری می کند. ژل آلوئه ورا غیر چسبنده است و سریع جذب می شود ، بنابراین می توان روزانه چندین بار استفاده کرد.

آلوئه ورا برای افرادی که سبوم بیش از حد دارند نیز مفید است. از شر روغن بیش از حد خلاص شده و منافذ فولیکول را باز می کند ، بنابراین رشد موهای ابرو را ترغیب می کند. برای رشد دائمی مرورگرهای ضخیم یا حجیم مؤثر است.

روش:
برگ بیرونی آلوئه را پوست بگیرید و ژل را بیرون بزنید. ژل را در ابروهای خود ماساژ دهید تا جذب شود. بقیه را در یخچال نگهداری کنید.

 

9. لیمو

 


از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین B ، ویتامین C ، اسید فولیک و سایر مواد مغذی حیاتی است ، باعث می شوند موهای ابرو شما خیلی سریعتر از هر ماده دیگری رشد کنند. طبیعی است که پوست شما هنگام استفاده از لیموها کمی سوزاند ، اما اگر تحریک همچنان ادامه داشته باشد ، از این روش پرش کرده و از داروی دیگری استفاده کنید. در صورت بروز داشتن پوست حساس ، از امتحان این راه حل خودداری کنید.

روش:
یک تکه لیمو را روی ابروهای خود مالش دهید. بگذارید 20 دقیقه در آنجا باشد و سپس با آب گرم بشویید. حتی می توانید پوست لیمو را درون روغن نارگیل خالص ¼ پیمانه قرار دهید. بگذارید مخلوط حداقل به مدت 15 روز بماند. پس از آماده شدن ، می توانید این کار را هر شب قبل از خواب بر روی مرورگرهای خود بمالید. صبح روز بعد بشویید.

 

10. شیر

 


به طور طبیعی شیر از خوبی های زیادی برخوردار است ، به همین دلیل دقیقاً به همین دلیل در محصولات مختلف پوست استفاده می شود ، حاوی دو پروتئین حیاتی است که به عنوان کازئین و آب پنیر شناخته می شوند. این دو باعث رشد و تحریک رشد موهای سالم می شوند. انجام این کار روزانه نتایج مطلوب را به شما منتقل می کند.

روش:
توپ پنبه را در شیر خیس کنید. ابروها را با پنبه به آرامی ماساژ دهید. آن را به مدت 15 دقیقه نگه دارید و با آب بشویید.

 

نکاتی در مورد رشد ابرو

 

 

1. غذاهای غنی و سالم بیوتین بخورید
بیوتین ویتامین ای است که به رشد مو کمک می کند. برای درمان طبیعی ریزش مو باید تخم مرغ ، آووکادو ، سالمون و بادام زمینی میل کنید.

2. از سرم ابرو و مژه استفاده کنید
سرم ابرو محصولی است که برای تحریک رشد فولیکول های مو در بالای چشم ساخته شده است. برخی از بهترین سرم ها حاوی پپتیدها به عنوان عناصری هستند که باعث رشد سریع مو می شوند.

3. از پوشیدن آرایش خودداری کنید
آرایش تهاجمی صورت می تواند رشد ابروهای شما را کند کند.

4- از اعمال لوسیون و کرم خودداری کنید
لوسیون ها و کرم ها فولیکول های مو را مسدود می کنند. این مانع از روند طبیعی تنفس موها شده و از رشد طولانی مدت و سالم ابروهای شما جلوگیری می کند.

5- ابروهای خود را ماساژ دهید
مرتباً ابروها را ماساژ دهید. ماساژ درمانی باعث افزایش گردش خون در اطراف ناحیه ابرو می شود. این امر باعث افزایش بیشتر مواد مغذی می شود.

6. شانه برای تحریک رشد مو
برس زدن مو مزایای خاص خود را دارد. برس زدن مو به تحریک مویرگهای خون کمک می کند و از این طریق گردش خون را افزایش داده و مواد مغذی و اکسیژن را به ساقه ، ریشه و لامپ موها افزایش می دهد.

7. آب بنوشید
آب برای سلامتی کلی شما مفید است. این کمک می کند تا از طریق ادرار تمام مواد سمی از بدن شما خارج شود. هر روز حداقل 8-10 لیوان آب بنوشید. این باعث تقویت سیستم بدن و رشد موها می شود.

8- ویتامین های گروه B و D را نیز شامل شود
این مهم است زیرا در اندامهای داخلی و ظاهر بدنی شما تأثیر می گذارد. برای بهبود رشد مو ، غذاهای سرشار از ویتامین B و D بخورید. این به شما کمک می کند تا مژه ها و ابروهای قوی را تقویت کنید که قادر به مقابله با اثرات مضر محصولات شیمیایی مانند ریمل و خط چشم باشید.

 





:: برچسب‌ها: مو ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: